27.03.18

Проектна методика як форма активізації навчальної і позакласної діяльності



Метод проектів, останнім часом широко використовується в педагогічній практиці, заснований на постановці соціально значущої мети і її практичному досягненні. Застосування цього методу дозволяє спрямувати діяльність школярів на рішення конкретної навчальної або виховної проблеми. При цьому результатом діяльності завжди є продукт, який розробили учасники проекту для її розв'язання. Головна педагогічна мета проекту - формування різноманітних компетенцій, тобто умінь, пов'язаних з досвідом їх застосування в практичній діяльності.

  Використання методу проектів у рамках існуючої класно-урочної системи пов'язане з труднощами організаційного характеру та часовими обмеженнями, отже, проектна методика більш прийнятна у позаурочній діяльності з навчального предмета. Включення ж методу проектів в організації позакласної або виховної роботи дає багато переваг і показує позитивні результати.

 Проектна діяльність дозволяє їм отримати особистісний досвід і освоїти види діяльності, необхідні їм у майбутньому. Отже, головний результат проектної діяльності - накопичення дітьми і підлітками поведінкових, комунікативних, організаційних та інших навичок. Хлопці вчаться проектувати результат, планувати свою діяльність і діяльність групи, розраховувати необхідні ресурси, приймати рішення і нести за них відповідальність, взаємодіяти з іншими людьми, відстоювати свою точку зору, захищати результати своєї діяльності публічно.

  В системі шкільної освіти була прийнята певна типологія проектів, що класифікуються О.С. Полат за домінуючої діяльності учнів (практико-орієнтований, дослідний, інформаційний, творчий, рольовий проекти), що визначає результат проектної діяльності (розв'язання соціально значущої проблеми, експеримент, публікація, твір декоративно-прикладного мистецтва, сценарій якогось дії, ігри тощо).

  Проектна методика дуже доречна в гуманітарних дисциплінах (історія, політологія, географія, іноземні мови, екологія), конструюванні та моделюванні, освітньої області «Технологія», діяльності громадських об'єднань і організацій дітей і підлітків.

  Проекти можуть бути індивідуальними і груповими. Серед групових можна виділити «парні» (для двох учнів), микрогрупповые (по 3-4 підлітка) і класно-групові (всім колективом чи гуртком (клубом) за інтересами). Педагогам необхідно пам'ятати, що при використанні проектної методики як навчальної (в системі додаткової освіти), так і в позакласній діяльності доцільно чергувати виконання групових та індивідуальних проектів.

Немає коментарів: